|
|
mat
van der heijden
|
Bits
11-10-19
|
Vol overtuiging verliet ik in 1986 de kunstacademie om het helemaal op mijn manier te gaan doen. Het gemoed in een soort “overdrive”. Galerie Espace uit Amsterdam was de eerste grote Galerie die mijn werk onder haar hoede nam, begin jaren negentig, maar gezien de leeftijd van Eva Bendien (galeriehouder), was deze samenwerking slechts van korte duur. Meteen na de opening van Galerie Ramakers (1994), werd ik opgepikt door Catalijn, waarmee mijn werk zichtbaar kon blijven in de Randstad. Ik denk dat we beide niet goed wisten wat we aan elkaar hadden, maar je voelt als kunstenaar meteen wanneer iemand “een klik” met je werk heeft. Vertrouwen als basis voor een langdurige samenwerking, waarbij je moet afwachten hoe de wereld zich ontwikkelt. De ontwikkeling als beeldend kunstenaar, maar ook als galeriehouder, gaat met horten en stoten. Vrijheid moet je nemen, consequenties moet je dragen. De uitdaging ligt vaak in het ongewisse, maar in de praktijk betekent dat gewoon dat je moet blijven doorgaan. Uren maken, werken dus. Maar soms komt het onbevangen gevoel van de start weer even bovendrijven. Alles mag, alles kan. De jaren geleegd, de kaders behouden. Het einde is nog lang niet in zicht. Galerie Ramakers; Wandschilderingen |
Wekelijks verschijnt een nieuwe BITS. Op de hoogte blijven? (svp je mailadres, o.v.v BITS) |
ZUIDERLUCHT onafhankelijk maandblad voor Kunst en Cultuur in Zuid-Nederland en Vlaanderen publiceert elke maand een recente BITS |
|
Catalijn Ramakers Owner Galerie Ramakers "Van binnen sneeuwt het zelden" 3,30 - 5,75 meter Wallpainting in Progress 2019 |
|
(svp o.v.v. REACTIE BITS en je naam) |